Acaba de salir una nueva actualización del Linkage y la gran novedad es que por fin se puede calcular el Anti-scuat mediante el método correcto. Todavía no estoy acostumbrado a este tipo de gráficas pero por lo que he visto creo que es un parámetro "Complicado". Las gráficas de Chain Extension y Pedal Kickback son mucho mas intuitivas. Os dejo una pequeña comparativa para ver como funciona esta nueva caracteristica...
Las lineas A1 son las del cálculo del Anti-scuat, las lineas A2 son las que teníamos hasta ahora y sirven para ver la interacción con la frenada (Brake-squat).
Un saludo.
2 comentarios:
how to explain brake squat?
Does 100% mean no squat while applying brake?
or it's subjected to the sag %? If the sag is at 25%, 75% mean no squat while applying brake? Anything more than 75% means brake jack and below that means squat?
There are a couple of tutorials about Brake Squat in the blog but the main idea is this:
Less than 0%. "Brake Jack"
0%-100%. The suspension is free to move, so when you brake it extends a little bit. Most bikes are like this, if you are close to 100% you get neutral geometry, if you go lower you get a more active suspension. The "sweet spot" is problably between 50% an 70%, but it really depends on rider preference...
100%. The bike remains neutral, it doesn't extend or compress.
+100. The bike literally squat while braking.
Best Regards,
Tony.
Publicar un comentario