Young Talent Jeffsy 2016

En esta entrada voy a analizar a la nueva Young Talent Jeffsy 2016, un nuevo modelo que se suma a la tendencia actual de 29ers con grandes recorridos [140mm], geometrías agresivas y sistemas muy progresivos. Young Talent llevaba desde el año pasado dando pistas sobre un nuevo modelo de Trail y casi todos esperabamos una hermana pequeña de la YT Capra con 140-150mm de recorrido, ruedas de 27.5'' y un sistema un poco mas lineal, pero esta marca tiene una filosofía muy marcada y al final han presentado una 29er bastante radical...

Como podéis ver en la tabla de excel y en las gráficas anteriores el sistema de la nueva YT Jeffsy 2016 tiene una Eficacia de Pedaleo algo baja, con unos porcentajes de Anti-squat en torno al 90% con una transmisión de 1x11 y un plato de 28T. Los porcentajes no son excesivamente bajos, pero como veremos mas adelante el sistema es muy sensible y eso hace que el movimiento de la suspensión también sea mayor. Los modelos que utilizan este tipo de transmisión vienen de serie con un plato de 32T pero la mayoría de la gente suele utilizar algo un poco mas pequeño debido al diametro de las ruedas de 29'' y en este caso el sistema también sale beneficiado, así que el cambio es completamente recomendable. Las versiones que vienen equipadas con una transmisión tipo 2x11 tienen una Eficacia de Pedaleo muy alta en el plato pequeño (24T-26T), pero el sistema no se adapta nada bien a un plato de 36T y por eso creo que lo ideal sería utilizar una transmisión tipo 1x11. El Pedal-kickback  (11º) como es lógico se queda en un nivel bastante bajo, al igual que el Brake-squat (55%), como suele ser habitual en la mayoría de las variantes del sistema FSR. 

En la gráfica del LR vemos como el sistema es muy progresivo, (3.1-2.1) en la posición High y (2.95-2.05) en la posición Low, unas cifras altísimas para un modelo con 140mm de recorrido. El sistema por lo tanto va a tener un primer tramo muy sensible y un tramo final muy progresivo, mas progresivo incluso que el de la nueva Evil The Wreckoning, aunque los recorridos de la Jeffsy son un poco mas reducidos. En cuanto al amortiguador la marca ofrece dos opciones en funcion del montaje: Fox Float DPS EVOL y RS Monarch RT3 de 200mmx57mm y en principio creo que están bien escogidos, se podría haber mejorado un poco con un RS Monarch Plus o un Fox Float X, pero con un sistema de este tipo tampoco es algo obligatorio.

Un saludo.

41 comentarios:

Josep Barberà dijo...

Esto es un maquinón, lo pilles por donde lo pilles. En buenas manos, a volar.

Saludos.

Unknown dijo...

Although not in the same travel class, a better design than the Capra, in my view.

There is a dilemma in the selection of chainring for the bike, however, as you point out, Antonio. It really needs a 24T to deliver optimal pedalling and suspension performance. But 24T today is not a sensible choice for either a 1X or a 2X chainring/chainring set.

I would pay the weight penalty and put a HammerSchmidt on there. YT have very successfully used the Hammer to make a silk purse out of a sow's ear in the past.

Un saludo
Chris

Antonio Osuna dijo...

I think it has a 92mm Pressfit BB and No ISCG Tabs, so not a chance in hell that you can use a HammerSchmidt. I think it's possible to use a 2x11 and abuse the small ring even on flat trails, but 1x11 is still the best option.

Best regards,
Tony.

AndreA dijo...

He apretado al boton compra antes de leer tu analisis, Antonio, ordenando una Jeffsy AL. Estaba seguro que iba a tener mucha eficacia de pedaleo, pues agora me temo que el simple Monarch R se quede cortito. Ya veremos, pero hasta hace 5 minutos creia que este modelo tuviese un gran valor. Tu como lo vees? Me aconsejas algo para cuando llegue la bici?

Antonio Osuna dijo...

No me había dado cuenta de que la AL básica viene con un Monarch R, creía que era un RT3... Pues la verdad es que es un problema, pero tampoco te quiero decir que anules el pedido y lo cambies por una AL Comp1 o Comp2 porque la diferencia de precio es demasiado grande.

Lo bueno de la AL es que viene muy bien equipada, en otras marcas los modelos básicos vienen con una tija normal y con muchos componentes que toca cambiar rápido... Tu no tienes ese problema y si ves que el amortiguador se queda un poco corto tienes la opción de venderlo y poner otro un poco mejor gastandote unos 200€, que tampoco es algo excesivamente caro...

Un saludo.

Unknown dijo...

Concerning the HammerSchmidt, I forgot to ask the obvious question. Can it be used in or adapted to the BB92 bottom bracket used on the Jeffsy? The answer, very probably, is no, so scratch that idea.

The HammerSchmidt is a really great piece of tech that gets unaccountably little love. While it is still being manufactured the fact that it appears in a SRAM parts catalogue that dates from 2013 says a lot.

Is the economics of the bicycle industry so fucked up that work on some of the most interesting tech just ceases because development and adaptation to newly emergent standards costs too much money? Around the world, automotive industries are currently going down a path which will revolutionize cars in the next few decades. Meanwhile, motorcycles out of China can be had at prices cheaper than high end road bikes! SRAM and Shimano seem hooked on the inconsequential, reinventing the bottom bracket every few years. And, even simple changes necessitated by shifts in design philosophy, e.g. offsets appropriate for forks designed for larger wheel sizes, get decided based on guesswork and convenience for the manufacturer. Only Cannondale with their LeftyMAX seem to have thought things through. Engineering companies like SRAM/RockShox, Shimano and Fox could do a lot better and really need a massive kick up the arse.

And there ends my rant.

Un saludo
Chris

AndreA dijo...

Ya. Me tendré que apañar con el slx que afortunadamente viene con el 24.. Pero, digo yo, que en esro caso el Monarch R esta muy mal y no se les debia hacer a los que compramos el al; siempre hablamos de dos mil tantos, y pico. El bloqueo habria tenido que ser el minimo, se supone que una trail tambien esta para pedalear..
Por lo demas, no me quejo, y a ver como va :)

AndreA dijo...

pd. como tu muchos no se habian enterado: de hecho en la prensa la mayoria daba el rt3. Tambien los que estaban en Madeira a el estreno. Alomejor en YT han cambiado a la hora de ponerla en venta.. Ay, y gracias por tu blog, soy un gran lector...

Antonio Osuna dijo...

Y creo que no te puedes quejar, dentro de su categoría es una bici con un montaje muy bueno y con muy pocos puntos débiles. En plato pequeño el funcionamiento va a ser muy bueno y en realidad el sistema solo se va a mover un poco en zonas llanas y al hacer algun sprint... Todo depende mucho de como sean tus rutas pero con un poco de suerte a lo mejor no lo hechas en falta...

Un saludo.

Unknown dijo...

Antonio, una duda:

Con 28t da un AS de entre 97 y 91%, porqué la consideras algo baja? Yo pensaba que alrededor del 100€ era lo ideal ... ¿Quizá un poquito más?


SALUD!!!

Antonio Osuna dijo...

Ten en cuenta que la bici viene equipada de serie con un 32T en los modelos con un 1x11 y con un 36T-26T en los modelos con un 2x11... Con esos desarrollos como es la Eficacia de Pedaleo??? Piensa tambien que el modelo base, que seguramente va a ser el mas vendido, utiliza un RS Monarch R sin posibilidad de bloqueo.

Cuando yo hago la tabla de esa manera no es por casualidad, estoy mandando un "mensaje subliminal" bastante claro y cualquiera que la vea va a sacar la misma conclusión que tu: Sigue ahorrando un poco mas, comprate la versión con un 1x11 y ponle un 28T desde el primer día. Son decisiones mas o menos lógicas y mucha gente va a hacer eso sin necesidad de que nadie se lo diga, pero si lees el blog las probabilidades de hacer las cosas bien aumentan muchisimo...

Un saludo.

JMK29 dijo...

Dear Unknown,
Do they still sell the HammerSchmidt!? I used one and I loved it. It was a pioneering piece of technology that opened the market to the (almost) death of the front derailleur. But nowadays.. I would never buy it again. It was noisy and heavy and most of all the drag that it had...just unacceptable right now. And it had very little resistance to mud (that killed mine). A 28T front ring in a 29er makes all the sense for non-pro riders and that in the case of the Jeffsy get you really close to the optimal. Plus, in mountain biking if you have to choose between a bit of bob but better absorption and traction, or better pedaling performance...that´s a no-brainer!!

Jaume dijo...

Hola Antonio,
Estoy bastante encendido con la Jeffsy. La idea es coger la básica y meterle directamente el 28 con un 11-46 de shimano. Pero la duda es el amorto. Tengo un McLeod 200/56 y me gustaría aprovecharlo comprando el king can para hacerlo menos progresivo. ¿Cómo ves el tema?
Gracias de antemano por hacernos la vida más fácil a la hora de decidir

Unknown dijo...

Hello JMK29,

Yes the fact of zero updates of the HammerSchmidt since 2013 to revise and improve and adapt to newer BB standards makes it an unlikely piece of kit despite still being available. I am sure what you have said is some part of why the whole thing stalled despite the apparent attractions of the Hammer. The comments that follow are partly a response to your comments on bump absorption and traction but you will see I try to significantly widen the perspective on these matters.

When you equate a lower anti-squat bike with "better absorption and traction" you are nor distinguishing two different things. There is, first, suspension response to trail features. A 100% AS bike is not a disadvantage in terms of bump absorption per se, indeed it will typically have better bump absorption because of the lighter damping tune and (slightly) better wheelpath(s) found on high AS bikes. Then there is the different matter of the suspension response to rider originating inputs like acceleration. While the high AS bike achieves better geometry stability during hard pedalling it comes at the cost of rapidly changing forces at the rear tyre contact patch. It is primarily those transient forces that are the cause of reduced traction not some inability of the high AS bike to absorb bumps well. Bikes with lower AS have gentler rises and falls in forces at the contact patch and that is why, the higher AS bike is at greater risk of losing traction in a series of little (or sometimes big) wheel slips as the rear wheel accelerates (in line with the rider's pedal strokes) but without imparting that force into the terrain and thus achieving forward motion.

Now traction (under acceleration) is really only a concern while climbing because no matter how much power is input going down hill, assuming the tyres are good, it will only generally lead to speeding up the bike without loss of traction (i.e. torque will not exceed available traction while descending where a human being is the motor). Braking traction, however, is always an issue and once again a lower AR level keeps those transient forces under better control. But, it is possible to have high AS and low AR, e.g. the NORCO Aurum, and all of these different factors have to be figured in to the mix of considerations that determines the right bike for the job!

...second part continues

Unknown dijo...

...second part follows

And, don't imagine everything is rosy with the low AS bike in a climbing context. These bikes are often less capable of maintaining forward speed because of the loss of energy into chassis motion even as available traction is greater. What this means is that the bike can become perilously slow (for a bike with very low AS and very light damping that bobs like hell) and it might simply come to a halt during a climb despite the rider's efforts. That might happen where the rider is not so strong and the bike is simply failing to convert the riders input into sustainable forward motion and speed - low AS bikes are inherently inefficient in getting power to the ground. An alternate approach might be to keep the high AS but try to achieve a better gearing and wheel size compromise that is more traction friendly. Bigger wheels can help, well, if you aren't already using the biggest wheels! Still the smallish gains come with similar smallish losses - acceleration will normally be a bit better with smaller wheels (with suitable gearing) assuming loss of traction doesn't occur. All of this ends on compromises. XC suspension bikes can't have chassis motion during climbing because XC is about power efficiency, strength and endurance. So, you can use a high AS bike or a low AS bike, but elevated damping must be used to keep the characteristic chassis motion of the latter in check and to improve power transfer, but this impacts negatively on both bump absorption and traction. Elevated damping is particularly problematic if it can't be cancelled at times it isn't actually needed (without getting off the bike and readjusting shock settings). Only Trials motorcycles are unaffected by the negatives of low AS. The purpose built and optimised motors for these crazy spongy bikes propel riders up hills in ridiculous fashion with just short spurts of the accelerator.

Let me return to your comment on bump absorption. There is, unfortunately, unwanted drivetrain effects on the operation of the suspension of an MTB. These effects do indeed impair bump absorption. AS is not involved in this directly, but due to the dynamic geometry of the suspension of a high AS bike relatively high levels of chain growth are generated. It is this chain growth that impairs intended suspension function and, as a matter of fact, it will, typically, be impaired to a greater degree on a high AS bike. Impairment of suspension function due to chain growth presents the biggest problem when the bike and rider are making their way through rough terrain with the rear wheel of the bike deflecting and rebounding as it traverses the terrain while the rider continues to push hard putting in pedal strokes as he/she goes. This effect is perhaps more pronounced while climbing. Deciding what you should be looking for in terms of bump absorption performance is a complicated issue. One important question to consider when evaluating a high AS bike against a lower AS bike is the relative importance of the pros of a light shock tune and good wheelpath against the con of greater suspension impairment (and also pedal feedback which also has its origin in chain growth) during certain riding scenarios.

Cheers
Chris

AndreA dijo...

Chris, so you basically meant that it depends and there are too many variables at play that it depends how it depends? :)
Joking..
I personally though that AS is most needed when it matters most, and I mean climbing, when you need all the power to be transmit to the wheels.
I am not a pro, I'd say average recreative rider, at 240w/1h as FTP for 72 kilos.
And I lack the power to make the wheel skid on steep climbs. The problem is rather to advance, to not come to a halt, as you say.
Also, climbing position is typically fairly stable, turning legs, keepig momentum.
So I think that AS stabilizes the asset, more than the opposite..

I've read online that YT has carefully tuned the shock. Okay, they wouldn't say otherwise, and okay, they probably didn't tune the Monarch R.. Do anybody hava any clue?

Unknown, yo me he ordenado la AL. Tras haber leido el blog me he tenido que plantear si upgradar el orden o no, pues he decidido quedarme con ella por que:

A. Viene con el 24/36 conlo cual el AS, aunque no salga en la tabla, se supone que quede en los 100s o por encima. Y para subir como acabo de esplicar, me vale. Para bajar, lo dice bien Chris harriba, vamos, que no hay motor humano que pueda influir en bajadas.. A ver s tengo problemas en llano, alli me temo que algo pasarà si no han..austado bien a medida el monarch r... :p

B. Cambiar a un gx 1x11 me saldrà 250 si acaso, y para upgradar el amorto me valen los deacuentos de otoño... :)

Antonio Osuna dijo...

Jaume, la cámara King can de Manitou tiene un volumen mucho mas grande en la cámara positiva, pero la cámara negativa también es mas grande por lo que al final la progresividad puede ser similar a la del modelo estandar... No te puedo dar cifras exactas porque no tengo los planos del amortiguador, pero la idea es la misma que la de la cámara Debonair de RS o la EVOL de fox y en esos dos casos los amortiguadores han acabado siendo mas progresivos que antes...

En cuanto a la elección entre la Jeffsy básica y la Comp la verdad es que es mas complicado de lo que parece... la diferencia de precio es importante y el amortiguador de la Comp tampoco me convence al 100% ya que tiene la cámara pequeña. Asi que puedes empezar por la básica, mejorarla poco a poco y acabar con un montaje algo superior al de la Comp por el mismo precio.

En fin, teneis dos meses todavía para hacer cálculos y estoy seguro de que vais a tener en cuenta todas las posibilidades...

Un saludo.

Unknown dijo...

AndreA,

I enjoyed the joke. And it is evidently reasonable to accuse me of having included too much information. And you are right layering the factors one over the other doesn't exactly create a recipe concerning what we need from a suspension bike but rather a grotesque picture of how all the factors conflict and prevent us having what we need.

That said, I had one strategic purpose in what I said and that was to dispel the illusion that any perceived lack of bump compliance by a (properly designed) high anti-squat bike could be put down to AS. AS improves controllability, as you rightly say, and allows a predicable bump response (in line with design objectives) rather than allow all kind of bad behaviour from the bike because poorly timed pedal strokes provoke unexpected and unwanted suspension responses in complex riding situations - which can and will happen with low AS bikes.

And, personally, I would second your comments about climbing - I absolutely hate squatting/suspension bob while climbing. I need a gentle gear more than the bicycle equivalent to a Trials motorcycle. And the traction benefit of a low AS bike comes in consequence of the squat and the comparatively reduced rotational force at the contact patch. Acquiring a low AS bike and then tuning away the squat with a very heavy LSC tune makes that bike rather similar to a high AS bike during a climb and that is what most riders with low AS bikes do tend to do, for reasons quite similar to those you cite as relevant to your riding. That heavy damping tune will be to the detriment of the ride of the low AS bike pretty much everywhere else whereas the high AS bike is mostly compliant and controllable, as it should be. I will not mention the caveats again.

Un saludo
Chris

Mi isla de La Palma, vista con otros ojos. dijo...

http://fcdn.mtbr.com/attachments/shocks-suspension/1054257d1457079943t-manitou-mcleod-rear-shock-20160303_191418.jpg

a ver si consigo el diagrama mejor

Unknown dijo...

AndreA,

I think the 24/36T combo is correctly specified for this bike. I would suggest you stick with it.

I know little about shocks in concrete terms, but a simple shock will typically suffice on a bike with a range of pedalling neutral gears (n.b. the 24T is pedalling neutral on the Jeffsy) as long as much of the pedalling, e.g. on flats and climbs, can be done in those gears. Is that practical in this case? If you can save the 36T for descents you don't really need to call on LSC and can just run the shock open most of the time. So, in principle, you can get away with using a simple shock without problems.

Cheers
Chris

AndreA dijo...

Thank you Chris, of course I did not mean to accuse you of anything. Of anything bad at least, this blog is a book of reference information and your comments a book in the book. Plus, your english is awesome! :)

Yes, it is practical for me. I live in the hills and my training loop is a 10km 15-25% grade climbs and downs. But I think this is a scenario that fits me, not so common.

On the other side, I am buying this bike for the longer rides, all day out, and they imply an amount of pedalling on paved roads, even though rolling ones.

I will certainly need the 36, 36x15/17 for sure. We'll see.

The idea at the begining was togo slx and upgrade shifters, chain, cassette to xtr and xt respectively.
Now the shock without threshold at least poses a diffeeent light on the whole matter but I'll decide how to move after riding:)

Antonio Osuna dijo...

En la parte final de este articulo http://www.bikeandride.cz/2015/10/originalni-tunning-manitou-mrd-tech-news/ hay una gráfica con el funcionamiento de la cámara de aire King Can del Manitou Mcleod y se puede ver como la progresividad es la misma que la del modelo de serie. El tramo medio cambia un poco y se vuelve mucho mas firme, como pasa con los RS Debonair o con los Fox EVOL, pero la progresividad es la misma.

Un saludo.

Jaume dijo...

Muchas gracias Antonio por las aclaraciones. Probaré con la cámara normal a ver que tal.
Suelo hacer rutas entre 40-70 km (subir por pista y bajar por senda) y me interesa el "bloqueo" y el McLeod en eso cumple.
Lo que no me gustaría perder es la sensibilidad inicial, me gustan las bicis cómodas (tengo una reing 150)

David Cidre dijo...

Hola Antonio, soy otro futuro poseedor de esta YTy queria hacerte un par de pregunatas, soy un poco novato en todo esto de los sistemas de amortiguación asi que perdona si me expreso un poco mal.
Actualmente tengo una Bronson 1 con un Monarch Debonair Plus y queria saber si la suspensión de esta bici sería algo más "dulce" que la de la Bronson que me parece bastante seca y rebotona.
Y por otro lado y aprovechando que las medidas coinciden si me convendría cambiar el amortiguador de la más básica por mi Monarch Deboair Plus y si lo voy a notar y como ya que si no se va a notar la diferencia pues prefiero dejarlo como esta y que no pierda valor la Bronson cuando la venda de segunda mano.
En fin,que muchas gracias por tu blog y el trabajo que realizas

Marc P.G. dijo...

Estoy casi decidido en comprar la Al comp1 pero la talla me hace dudar. Mido 177 y 83 de entrepierna. Según la web me hace falta una M pero estoy en el limite de M y L. El sillín lo tendría que llevar a 73. Estoy dudando, a ver si me podéis ayudar.

Antonio Osuna dijo...

Yo creo que tu talla es la M. Piensa que una Reverb de 150mm con un sillin WTB necesita unos 25cm de espacio y si te vas a por la talla L vas a tener el espacio justisimo. Aparte de que la bici tiene una geometría bastante espaciosa y no creo que te de ningun problema.

Un saludo.

Abel dijo...

Hola Antonio, entre la comp y la pro de los modelos de carbono cual merece más la pena? sobretodo en funcionamiento de las suspensiones mejor con fox o con RS? el tema de las llantas de carbono es algo que me da muchas dudas también. Merece la pena la inversión en la tope de gama? Un saludo

Antonio Osuna dijo...

La diferencia de precio entre las DT 1700 y las DT 1200 es mayor que la diferencia de precio entre la Comp y la Pro y a eso le tienes que sumar las bielas de carbono y alguna que otra cosa... En fin que la diferencia de precio entre una y otra tiene su lógica y está 100% justificada.

Que merezca la pena o no eso ya depende de cada uno, la Comp tiene un montaje muy bueno y yo lo unico que cambiaría sería el amortiguador... la Pro tiene un montaje de superlujo y si te la puedes permitir pues creo que merece la pena, las ruedas son algo importantisimo en una bici de 29" y la rigidez de las llantas se nota claramente.

Un saludo.

Soraya Gonzalez dijo...

Hola Antonio.

Que tal ves en la Jeffsy una horquilla de 150mm de recorrido?, mejoraria el funcionamiento o lo empeoraria?

Antonio Osuna dijo...

Yo la veo bien, el sistema es muy progresivo y puede adaptarse tranquilamente a una horquilla de 150-160mm sin que la bici quede descompensada.

Un saludo.

sergio aznar dijo...

Hola Antonio,
En las graficas parece que en la posicion LOW, la que entiendo seria mas lanzada, tiene algo menos de recorrido, eso es cierto?
Gracias

Antonio Osuna dijo...

Si, tu piensa que el Flipchip lo que hace es adelantar un poco la posición inicial del sistema. Si el LR en la posición High es de 3.1-2.1 al adelantar unos milimetros el basculante el LR empieza en 2.95 y llega hasta 2.05 mas o menos... Si el LRM es mas bajo, el recorrido del amortiguador se acaba antes y el sistema tiene unos milimetros menos de recorrido.

Un saludo.

Carlos Calderon Raya dijo...

Antonio, las DT SWISS XMC1200 SPLINE, están catalogadas tirando más al AM/XC que al enduro, eso según el propio fabricante... No sé si para uso endurero aguantarían bien..

Antonio Osuna dijo...

Si no te fias siempre te queda la opción de montar el kit de Procore, es un seguro de vida para las llantas y si no estás obsesionado con el peso creo que merece la pena.

Un saludo.

matija dijo...

Hello,

I'm very interested in YT Jeffsy AL COMP 1, but there are two things I would change:
1. fork: from 140mm travel to 160mm (probably Pike RCT3 or FOX float 36)
2. shock: since LR is very progressive I thing coil shock will suite this bike, so I was thinking about FOX DHX2 with lockout. Is this a good idea?

And now my two questions:
1. How will a longer fork (axle to crown of Pike with 160mm travel is 571mm) influence on bike geometry? I've made some calculations (based on frame size XL) and I wonder if they are correct:
- reach -15mm
- stack +14mm
- head angle -1,5^
- seattube angle -1,5^
- wheelbase +11mm
2. Currently I have 2016 Mondraker Dune RR, size L and I feel comftable on it (reach is OK, stack is a bit short, so I added 3cm spacer under (30mm long) stem). Jeffsy XL is smaller and shorter in all measurements and I'm a bit worried that it would be too small for me. I'm 187cm, inseam of 89cm. What do you thing?

Thanks for your help..

Antonio Osuna dijo...

The fork it's only 20mm longer so you get...

-0.9º HA
-0.9º SA
+7mm BBH
+8mm WB
+3mm Stack
-10mm Reach

The XL Size it's pretty big so it shouldn't be a problem at all. I'm almost as tall as you and have the same inseam and I'm not sure why do you think the bike it's not big enough. Anyway, getting a big fork seems like a good idea, and getting a coil is a good option once you get a bigger fork, but you are going to need a lookout, so the best option it's the CCDB Coil CS.

Best regards,
Tony.

Angel Correa dijo...

Hola Antonio, acabo de adquirir una Jeffsy que espero para dentro de un par de semanas. Al hilo del comentario anterior decir que la Pike la voy a pasar a 160 y me estoy pensando un AWK (crees que merece la pena??), el amortiguador aprovecharé el CC Coil CS que tenía y la cuestión es si el cambio de Geometria que provoca la horquilla, se podría compensar con la posición de la pieza del anclaje del amortiguador...es decir la geometria sería igual o muy parecida en 140 y low y 160 y high?? ( que es la idea que tengo de llevar) No se si me he explicado bien....Gracias

isope dijo...

Gracias, Antonio por tu análisis.
Comparándola con la Hightower, qué diferencias encuentras? las geo parecen similares, así que serí ael sistema de suspensión. Es el de la YT menos eficaz con un 28T? Qué comparación harías entre una u¡y otra? GRACIAS

Unknown dijo...

Hola Antonio,

yo mido 187 y 89-90 de entrepierna. He hablado con YT y me dicen que una XL puede que sea demasiado grande, que ellos opian que debería llevar una L.
Qué opinas tú?

Gracias

Luisma dijo...

Buenas Antonio.
De primeras gracias por toda la información que ofreces, ya que muchos te seguimos aunque no comentemos nada.
Ahora la pregunta.
Estoy decidido a comprar esta bici. La duda es la talla. Mide 1,68m y tengo 77cm de entrepierna. Según la web, la S termina en 1,66m y la M comienza en 1,67m y termina en 1,77m. Mi duda es la talla. No quiero que el cuadro me quede grande, ya que tendría poco juego con una potencia tan corta, pero por otra parte no quiero tener la necesidad de cambios de potencia para evitar golpes con el manillar.
Igual es imposible solucionarlo, pero necesito tu consejo.

Gracias y un saludo.

admin10 dijo...
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