Anti-squat II

Acaba de salir una nueva actualización del Linkage y la gran novedad es que por fin se puede calcular el Anti-scuat mediante el método correcto. Todavía no estoy acostumbrado a este tipo de gráficas pero por lo que he visto creo que es un parámetro "Complicado". Las gráficas de Chain Extension y Pedal Kickback son mucho mas intuitivas. Os dejo una pequeña comparativa para ver como funciona esta nueva caracteristica...

Las lineas A1 son las del cálculo del Anti-scuat, las lineas A2 son las que teníamos hasta ahora y sirven para ver la interacción con la frenada (Brake-squat). 

Un saludo.

2 comentarios:

Derek Chung dijo...

how to explain brake squat?
Does 100% mean no squat while applying brake?
or it's subjected to the sag %? If the sag is at 25%, 75% mean no squat while applying brake? Anything more than 75% means brake jack and below that means squat?

Antonio Osuna dijo...

There are a couple of tutorials about Brake Squat in the blog but the main idea is this:

Less than 0%. "Brake Jack"

0%-100%. The suspension is free to move, so when you brake it extends a little bit. Most bikes are like this, if you are close to 100% you get neutral geometry, if you go lower you get a more active suspension. The "sweet spot" is problably between 50% an 70%, but it really depends on rider preference...

100%. The bike remains neutral, it doesn't extend or compress.

+100. The bike literally squat while braking.

Best Regards,
Tony.

 

Google Translate

Buscador

Archivo

Etiquetas